joi, 22 martie 2018

Mai bun




                  Fii mai bun. Am auzit vorba asta de multe ori in viata si inca de mic copil. Cand eram copii la scoala ni se spunea mereu sa fim mai buni decat ceilalti, sa fim mereu in competitie, sa castigam si sa luam premiul intai. Daca vrei sa ajungi cineva trebuie sa fii mai bun. Nu-mi mai aduc aminte dar nu stiu cati vorbeau despre bunatate, de blandete. Cred ca este o programare subconstienta de care foarte putini cred ca au scapat. Sa fii mai bun decat celalalt inseamna sa fii mereu in competitie, sa fii mereu in priza, sa fii mereu sub stresul de a obtine rezultate din ce in ce mai bune. Credeti ca asta e de bine ? Cei care ne-au invatat sa fim asa, sa fim mai buni decat altii, credeau ca ne fac un bine, pentru ca cel mai probabil asa au fost invatati si ei. Si la randul lor asa au procedat si cu noi. Si nu putini dintre noi procedam la fel cu copii nostri.
                        Dar acum ? Mai gandim la fel ? Mai vrem sa fim mai buni decat altii ? S-a schimbat ceva in modul de gandire ? Cred ca nu e nimic rau in a fi mai bun. Dar sa nu ne mai comparam cu altcineva. Sa nu mai fim in concurenta unii cu altii. Pur si simplu pot sa spun ca vreau sa fiu mai bun decat am fost ieri. Maine vreau sa fiu mai bun decat am fost azi. Sa nu-mi mai propun sa fiu mai bun decat colegul, decat prietenul, decat vecinul, etc. Sa ma raportez la mine insumi. Si astfel imi va creste stima de sine, respectul de sine, increderea de sine, curajul. Devin mai stapan pe mine. Devin mai constient de mine. Cand ma compar cu cineva inseamna ca-l judec pe acel cineva. Cand declar ca sunt mai bun decat altul, ma situez in latura egotica a fiintei mele. Cand declar ca sunt mai bun, apare satisfactia personala care este tot a ego-ului. Deci sa alegem sa fim mai buni, dar nu mai buni decat altii. Sensul ce trebuie aprofundat, este ca sa fim mai buni decat am fost inainte.
                        Dorinta de a fi din ce in ce mai buni ne face sa evoluam, sa crestem. Dorinta de a fi ca celalalt este pana la urma ceva natural, pentru ca acel cineva mai bun este ca un exemplu pentru tine. Dar sa nu fii identic ca acel cineva, ci sa fii tu mai bun decat erai. In toate aspectele tale. A fi ca celalalt inseamna a te stradui sa-l copiezi. Ori in acest caz iti pierzi autenticitatea. A fi mereu mai bun decat erai inseamna a te construi pe tine insuti in fiecare moment. Inseamna ca-l construiesti in fiecare moment pe Cine Vrei Sa Fii Cu Adevarat. Inseamna sa-l descoperi in fiecare moment pe Cine Esti Tu Cu Adevarat. Facand asta mereu nu vei mai emite judecati despre altii ci o sa incepi sa-i apreciezi si pei ca fiind Cine Sunt Ei cu Adevarat.  Procedand astfel il ajuti si pe cel de langa tine sa creasca, sa evolueze, sa se construiasca pe sine insusi. Puteti vizualiza in ce fel de relationare ne-am situa daca am proceda in acest mod ?
                           Deci, urmareste sa fii mai bun decat tine insuti !!



                 Descopera si tu calea spre armonie  !!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu