vineri, 11 ianuarie 2019

Multumesc



                    Astazi este ziua internationala a cuvantului multumesc, zi care este celebrata inca din 1994 incoace. Este la indemana noastra sa adresam un multumesc tuturor celor care ne ofera un cat de mic ajutor, sprijin, etc. Dar simtim ceva cand raspundem cu un multumesc ? Il adresam din politete sau chiar simtim sa facem asta ? Ducem o viata agitata, mintea ne este agitata, mancam pe fuga, iubim pe fuga, am ajuns sa ne bucuram in fuga adica nu indeajuns, uitam sa ne mai oprim, sa ne mai relaxam si uitam sa le multumim celor din jurul nostru care ne fac viata mai frumoasa. De ce ? Suntem prea agitati. Vrem, vrem si iar vrem. Vrem sa avem si nu ne mai ajunge timpul sa-i observam pe ceilalti din jur, nu mai avem timp sa multumim. Ni se pare ca totul ni se cuvine. Si atunci de ce sa mai multumim ?
                     Dar daca incep sa-l observ pe cel de langa mine ca exista, ca acolo in interior este un suflet, atunci incep sa-mi exprim gratitudinea si multumesc vine singur. Asta presupune mai intai ca eu sa-mi dau seama de cine sunt, sa constientizez ca si eu sunt un suflet ca sa pot recunoaste un alt suflet. Acest simplu cuvant multumesc poate si are efecte profunde daca intr-adevar pleaca din inima. Ce vreau sa spun ? Am inceput sa spun ca mai intai e nevoie de constientizarea a cine esti de fapt, cu alte cuvinte e nevoie de un nivel de constiinta.

                      Cand adresam un multumesc unei persoane, se creeaza o punte intre cele doua suflete, vorbim de comuninune, realizam ca nu suntem singuri pe lumea asta si ca nu ni se cuvine totul cum spuneam la inceput de articol. In articolul de ieri va indemnam sa daruim cu toata si din toata inima. E valabil si pentru azi. Adica, sa aducem si acest cuvant la un alt nivel de intelegere, sa aducem si azi mai multa cunoastere. Sa nu mai ramanem la implementarea lui multumesc de cand eram mici, cand trebuia sa spunem multumesc pentru ca dadeam dovada de buna crestere iar mintea ne era in alta parte. Cand multumesc din toata fiinta, intru in rezonanta cu energiile subtile divine care incep sa curga prin fiinta mea catre persoana careia ii adresez multumiri.
                      Dumnezeul din mine multumeste Dumnezeului din fata mea. Eu ma inclin in fata Divinului din persoana din fata mea. Este o stare de constiinta care aduce in fiinta mea pretuire, recunostinta, apreciere vizavi de o persoana. Acest cuvant reprezinta recunostinta pentru ceva infaptuit de catre cineva pentru tine, oricat de mic ar fi acel ceva. Rostit in toate limbile pamantului are cam aceeasi semnificatie. Si la fel ca ieri, ar fi prea mult sa va spun ca multumesc ne face mai sanatosi ? Probabil ati auzit de efectele vindecatoare ale tehnicii prin care rostim : " Imi pare rau, Te rog iarta-ma, Iti multumesc, Te iubesc ". Cand multumim cu adevarat fiinta noastra se pune in rezonanta cu sfera subtila de energie a iubirii universale care ne incarca launtric cu recunostinta fata de tot ceea ce exista. Apare starea de pace si liniste interioara, de bucurie implinitoare, de linistire a mintii, de relaxare a corpului fizic, de sanatate fizica.

                            Deci ? Hai sa incepem sa multumim din inima pentru tot ceea ce ni se intampla zi de zi. Acum hai sa discutam putin si despre cum reactionam noi insine cand cineva ne adreseaza un multumesc. Cum raspundem, ce simtim ? Fiinta obisnuita are la indemana cateva raspunsuri automate, formale. De exemplu : "cu drag" sau "cu placere" sau "n-ai pentru ce " sau si mai grav "pentru nimic". Ati auzit cu siguranta astfel de formule de raspuns. La nivel profund totul este energie, am mai discutat aceste aspecte. Deci si cuvantul este energie. Multumesc este in sine o energie care vine inspre noi de la cel care o emite. Ce facem noi de fapt cand raspundem ?
                        O putem bloca raspunzand sec "pentru nimic" returnand acea energie frumoasa care altfel ar fi patruns la inima mea. Sau o putem accepta raspunzand si noi "multumesc" sau "cu drag", "cu placere". Cei care constientizam cine si ce suntem, cei care suntem constienti de constiinta noastra avem la indemana un alt raspuns : "si eu iti multumesc". Accept energia frumoasa care vine inspre mine si o daruiesc mai departe cu drag. N-am zis ca invatam sa daruim ? Sa primim cu bucurie si sa daruim. Si astfel energia circula tot timpul, nu stagneaza. Raspunzand in acest fel amplificam aceasta energie. O atragem si o daruim. 
                     Asa ca de ziua lui Multumesc, "si eu va multumesc" pentru ca existati, pentru ca rasfoiti prin acest blog, pentru ca-mi ascultati gandurile, pentru ca Sunteti. Dorinta mea ar fi sa sarbatorim in fiecare zi acest cuvant. Si nu ma refer la sarbatoare in sensul obisnuit ci efectiv sa practicam, sa adresam un si eu va multumesc venit din inima tuturor celor pe care-i intalnim.


               Descopera si tu calea spre armonie  !!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu