duminică, 20 ianuarie 2019

Puterea obisnuintei




                    Cu totii am auzit in jurul nostru spunandu-se : asa m-am obisnuit sa fac, sa dreg, sa mananc, sa ...sa....sa..... Or fi bune obisnuintele astea sau nu ? Hai sa vedem impreuna. Pentru ca este o tema cu implicatii majore in viata noastra, uneori obisnuintele ajung sa ne dirijeze intr-un mod inconstient viata. Si ne intrebam apoi de ce suntem asa sau de ce facem mereu aceleasi lucruri ca si cand suntem intr-un tipar, nu mai putem iesi de acolo. Capatam obiceiuri inca de la cea mai frageda varsta iar cu timpul aceste obisnuinte ajung sa devina convingeri, programe, ce se astern in subconstient si ne conduc apoi prin viata. Stiti cum se spune, obisnuinta este a doua natura a noastra. Si cam asa si este daca vrem sa fim onesti, obisnuinta devine tipar si asa ne vom comporta toata viata. Ce este o obisnuinta de fapt ? Este ceva repetitiv. Repeti atat de des incat nu mai esti constient ca faci acel ceva. Devine o a doua natura a ta acum spuneam mai devreme. Devine ca un reflex. Reactionam la ceva din reflex, adica din obisnuinta. Repetam, repetam, pana devine un program subconstient. Stiti cu totii cum invatam tabla inmultirii cand suntem mici. Repetam, repetam.
                Unele obisnuinte sunt bune, altele nu. Unele obisnuinte pot fi, deveni, chiar un stimulent, altele dimpotriva, pot deveni limitatoare. Despre cele bune nu ne batem capul cu ele, sunt binevenite. Spre exemplu, obisnuinta de a ne spala pe dinti zilnic este una folositoare si nu ne punem problema s-o schimbam. Suntem constienti ca este pentru sanatatea noastra, ca face parte din viata noastra si e ok. Este deja un program subconstient pe care-l acceptam aproape inconstient, pur si simplu ne trezim dimineata si printre primele lucruri pe care le facem este spalatul pe dinti. Prospetime, curatenie, elan, trezire, totul e ok. Si obisnuinte bune sunt destule, dar nu despre ele vorbim pentru ca ce ne face bine, e bine.
                     Ce ne facem cu cele mai putin bune ? Foarte multa lume are obiceiul de a bea cafeluta de dimineata, de exemplu. Daca nu beau cafeaua de dimineata, toata ziua parca sunt ametit, sau ametita. O cafea ma trezeste, ma revigoreaza, imi da energie, etc. Ati auzit cu siguranta astfel de afirmatii. De ani de zile asa m-am obisnuit, sa beau o cafea dimineata. Nu asa auziti cel mai adesea ? Nu mai vorbim de cei care beau nu stiu cate pana seara. O obisnuinta care in ani de zile devine un program subconstient care ne conduce prin viata. O fi buna atata cafea pentru sanatate ? Voi decideti, voi alegeti sa traiti in aceste obisnuinte. Are putere o asemenea obisnuinta ? Pai daca o facem ani de zile sigur ca are.
                  Vine omul de la servici, ia masa si ce face apoi ? In fotoliu si la stiri, sau la emisiunea preferata. O alta obisnunta care te tinteste locului. Asa m-am obisnuit, dupa masa sa vizionez telenovela preferata, sport, stiri sau altceva. O fi buna si aceasta obisnuinta ? O fi buna nemiscarea, sedentarismul, sa stai ore intregi in fata televizorului sa asculti tot felul de stiri, ca sa nu mai vorbim despre ce fel de stiri avem parte si despre cum isi fac ele loc in subconstientul nostru. Dar, asa ne-am obisnuit. Puterea obisnuintei. Ce sa facem ca sa scapam de obisnuinte ? In primul rand trebuie sa realizam ca le avem, sa acceptam ca sunt, sa constientizam starea de obisnuinta si ce efecte are asupra modului nostru de viata. Functie de cum ma afecteaza, voi lua masuri. Daca constientizam ca o anumita obisnuinta are efecte benefice pentru noi, e ok, o pastram, cum ziceam mai devreme despre spalatul zilnic pe dinti. Deci este ok sa am obisnuinte, dar sa nu devin sclavul lor, adica sa nu ajung la dependenta fata de ele. Pentru ca intr-adevar puteti sa-mi replicati ca am devenit o persoana dependenta si nu mai am puterea sa scap. Am devenit dependenta de cafea spre exemplu.
                         Daca constientizam ca o anumita obisnuinta ne face rau sau ca nu este benefica, atunci trecem la pasul doi, ce pot sa fac s-o transform, s-o schimb cu ceva mai benefic. Ce este in fond o obisnuinta ? Este si ea tot o forma de energie care vibreaza la o anumita frecventa si cu care m-am obisnuit. Obisnuit, obisnuinta. Devine in timp starea mea de confort. Cum scapam de obisnuinta ? Cum ies din aceasta stare de confort ? Schimband frecventa de vibratie a acelei energii corespunzatoare respectivei obisnuinte. In cazul cafelei de dimineata, pot schimba cu un ceai de plante, cu un pahar cu apa si lamaie, cu un shake de fructe, etc., care sunt mult mai benefice pentru sanatate, mult mai purificatoare. Incep sa pun in balanta vibratia unei cafele versus un ceai sanatos din plante. Cand devenim constienti de aceste efecte benefice deja le-am schimbat frecventa de vibratie, deja ne situam pe alt nivel de constiinta. O simpla schimbare de frecventa a energiilor cu care ne-am obisnuit.  Poti sa-mi raspunzi de pilda cu o recomandare medicala, ca trebuie sa bei sau sa faci nu stiu ce lucruri. Nu discut si nu am aceasta competenta de a comenta un sfat medical. Ma refer strict la obisnuintele care si-au facut loc in viata noastra asa fara sa bagam de seama.
                        Stam la masa. Avem tabieturi sau obisnuinte. Felul unu, felul doi, felul trei, etc. Mancam din obisnuinta, ca asa trebuie. Nu suntem constienti, in timp ce mancam, de hrana pe care o introducem in organism, de energiile asociate hranei, de frecventele ce insotesc acea hrana. Pai acum o sa ma intrebati ce sa fac, sa nu mai mananc ? Cum schimb, cum transform aceasta obisnuinta de a ma aseza la masa si sa infulec in graba mancarea ca nu mai pot de foame dupa o zi de munca, cu stres, cu alea, cu alea , etc ? Schimbam frecventa dragilor. Nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transforma. Cum ar fi daca inainte de masa am binecuvanta toate bucatele ? Inainte vreme, cand ne asezam la masa, tatal sau mama sau altcineva din familie spunea o rugaciune de multumire pentru ceea ce urma sa mancam. Ii multumeam bunului Dumnezeu pentru sfanta masa. Acum am uitat acele obiceiuri, obisnuinte, suntem grabiti, agitati, stresati. Nu mai avem timp de binecuvantare. Actul de a binecuvanta mancarea ii schimba frecventa de vibratie intr-una mai superioara. Eu insumi devin mai constient de ceea ce mananc, energia corespunzatoare mancarii devine mai pura, celulele mele se hranesc astfel cu energie mai pura, eu devin astfel mai pur, mai sanatos. Eu singur imi ridic vibratia prin alegerile pe care le fac. Eu sunt cel care prin alegerile pe care le iau fac posibil ca toate aceste astfel de lucruri sa devina obisnuinte. Eu le imputernicesc si le dau valoare. Pai cum, sa nu stau eu pe terasa sau pe balcon si sa savurez o cafea ? Cine da putere acestor actiuni, obisnuinte ? Nimeni din afara. Doar eu, tu, voi, persoana in cauza.
                         Nici nu intentionez aici sa discutam despre altfel de obisnuinte, despre bautaura, alcool sau altele. Important este sa constientizam si sa ne punem intrebari. Imi sunt benefice astfel de obisnuinte, ma afecteaza in mod direct, pe mine, pe cei dragi sau pe cei din jurul meu ? Cand vom realiza puterea acestor obisnuinte si n-am facut referire decat la cateva dintre cele mai blande, atunci vom capata si puterea de a le transforma, de a le schimba cu ceva mai bun. Obisnuinte si puterea lor. Sau poate le spuneti tabieturi. Sau poate le spuneti principii. O fi acelasi lucru ? Cumva principiile devin si ele niste convingeri cu timpul si se astern si ele in subconstient si apoi ne conduc viata sau noi ne conducem dupa ele ? Pai, eu nu fac asta din principiu. Pai, eu nu cedez din principiu. Eu nu-mi incalc principiile. Suna cunoscut, nu ? Devin ele niste limitari ? Niste blocaje peste care nu putem trece ? Obisnuintele or fi si ele niste limitari, blocaje ? Cum o fi sa stai intr-o obisnuinta o viata intreaga ? Dar in mai multe ?
                  Sau poate le numiti vicii. Tot obisnuinte sunt dragilor, dar unele duse la extrem. Adica le facem asa de des si continuu, repetam, repetam, incat ajungem sa spunem ca a devenit un viciu. Spre exemplu, fumatul. A devenit un viciu sau asa este considerat. Pur si simplu aceasta obisnuinta de a fuma a devenit intre timp un program subconsient. Cum te trezesti dimineata aprinzi o tigara. Esti la birou, aprinzi o tigara. Esti in trafic, iti aprinzi o tigara. Este o obisnuinta. Alcoolul este si el considerat un viciu cand de fapt este si el tot o obisnuinta. Obisnuiesc ca seara sa beau un pahar de ....sau dupa masa sa beau un pahar de..... Intelegem ce vreau sa spun, ce este o obisnuinta ? Noi insa le numim vicii pentru ca suna mai bine acest concept. Si bineinteles ca nu vorbim despre noi, noi nu avem vicii, altii au asa ca suna mai bine. Mi-e si teama sa intreb, consumul de carne zilnic o fi vreu viciu sau obisnuinta ? Of Doamne cate sunt ! Cum spunem adesea despre cineva ? Are cateva vicii dar in rest e o persoana buna, cu suflet. Sau, are viciul bauturii, nu te incurca cu acea persoana. Puterea obisnuintei ne afecteaza pana si perceptiile interioare.
                          Mai fac referire la una pe scurt si gata pe ziua de azi. Dar obisnuinta de a ma ruga la Dumnezeu cum este, buna, rea ? Voi aveti obisnuinta de a va ruga ? Va elibereaza  sau va limiteaza o rugaciune ? Cedati din puterea voastra interioara sau simtiti ca primiti putere in timpul unei rugaciuni facuta din toata inima ? Asta este o obisnuinta placuta si sufletului meu si-mi place sa cred ca si voi o imbratisati cu drag. Nu spun ca este singura dar este printre obisnuintele care ne dau putere launtrica, curajul de a merge mai departe, incredere in sine, impacare de sine, alinare, credinta si multe altele. Tare as vrea sa stiu si parerea voastra. Aveti obisnuinte de care vreti sa scapati ? Constientizati ca aveti obisnuinte care va limiteaza ? Indraznesc sa va intreb, voi insiva sau copiii, aveti obisnuinta de a sta pe net, de a dialoga, de a schimba pareri, informatii, etc. ? Simtiti ca a devenit dependenta ? Constientizarea. Este primul pas inspre transformarea lor. Aveti si obisnuinte frumoase, vreti sa le impartasiti ? Eu as fi incantat sa le aud. Obisnuiti sa spuneti multumesc ? Ca tot am scris in ultimul articol despre semnificatiile lui multumesc. Eu va multumesc ca din cand in cand rasfoiti acest blog. Si daca ceea ce cititi va imbogateste spiritual, va bucura, va ajuta invreun fel, atunci lasati-o ca e o obisnuinta binevenita.

                             Pe final, obisnuinta mea este sa va spun :


                             Descopera si tu calea spre armonie  !!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu